Blog: Hatékony étkezés

A test hatékonyabban éget zsírt

Mi az, ami még a ketogén diétánál is hatékonyabban égeti le rólad a zsírt? De azért vannak más, fontos tényezők is az egyenletben. Hirdetés Hirdetés Hirdetés Induljunk ki abból, hogy hogyan ne hízz el. Mert ez fontos lesz abból a szempontból, hogy ne hízd vissza a leadott zsírt.

Mi az, ami még a ketogén diétánál is hatékonyabban égeti le rólad a zsírt?

A helyzet leegyszerűsíthető: ahhoz, hogy csökkentsd a zsírsejtek és a zsírszövetek méretét, kerülnöd kell a zsírokat, és inkább fehérjét, szénhidrátot kell enned. Ez a mostani paleo és zsír-őrület korában talán furcsa lehet, ezért elmagyarázzuk miért van értelme.

Alapelv: zsírból zsír lesz. Ha nem égeted el.

Rapid Slim Tapaszokkal Árak, Használati Utasítás

Márpedig nem égeted el, ezért is híznak el mostanában egyre inkább az emberek. De hogy miért nem égeted el, az már egy kicsit talán bonyolultabb.

a test hatékonyabban éget zsírt legjobb zsírégető dvd

Itt nem egyszerűen arról van szó, hogy nem mozogsz eleget. A táplálékból bevitt zsír átalakítását és a tárolását a szervezet igen jól megoldja: a zsírok százalékos hatékonysággal tárolódnak zsírként, miközben a szénhidrátok csak százalékos hatékonysággal.

Azt mondod, nem nagy a különbség, de azt tudnod kell, hogy amikor szénhidrátot eszel, akkor a test azt elsősorban energiaként égeti el, ezután tárolja glikogénként, majd hővé alakítja, és csak legvégső esetben kezdi átalakítani zsírrá.

Tehát a folyamat kicsit bonyolultabb, mint a zsír esetében. A test hatékonyabban éget zsírt gyakorlatban pedig azt jelenti, hogy ha túleszed magad szénhidrátokkal, azokból jóval kisebb eséllyel lesz zsír, mint a bevitt zsírból. Amikor zsírt eszel, akkor a szervezetnek két lehetősége van: vagy elégeti energiaként, ha nincs mellette szénhidrát vagy fehérje, vagy pedig eltárolja.

a test hatékonyabban éget zsírt zaklatás miatt lefogy

Gondolhatod, hogy akkor majd a zsír is elég energiaként, mint a szénhidrát. De ez nem egészen így van. Ennek oka az úgynevezett Randle-ciklusami szerint egyszerre csak egy üzemanyagot használ a szervezet. Tehát, amikor szénhidrátot éget, akkor nincs zsírégetés, illetve ez fordítva is igaz. De mivel a zsírokat nehezebben oxidálja, ezért először a szénhidrátokhoz nyúl.

Vagyis, ha van szénhidrátbeviteled, akkor a szénhidrátot használja fel és a zsírt raktározza. A zsírszövetek egyetlen funkciója az, hogy energiát tároljanak. Mindössze néhány grammnyi eltárolt esszenciális zsírsavra van szüksége naponta a szervezetnek, amit egyébként sem nehéz biztosítani a táplálkozással. A nem felhasznált zsír tehát tárolásra kerül, hacsak nem kizárólag zsírt fogyasztasz. Erre épül a ketogén diéta, aminél van hatékonyabb megoldás is.

Súlyzós edzés és fogyás? Micsoda?!

Előtte azonban még említsük meg a fehérjéket, az old school testépítők zsírégetéskori favoritját. Nem véletlenül. A fehérjéket a szervezet a fehérjeszintézishez és egyéb létfontosságú okokból használja fel először, ezután elégeti, és ha még marad belőle, akkor legvégül glükózzá vagy zsírrá alakítja. Ha túleszed magad fehérjékkel, akkor abból igen kis eséllyel lesz zsír, annál is inkább, mert százalékból hő keletkezik táplálkozás által kiváltott termogenezis. Ugyanez szénhidrátnál százalék, zsíroknál százalék.

Akkor tehát foglaljuk össze: először a szervezet a szénhidrátokat égeti, azután a fehérjéket, és csak legvégül a zsírokat. Az, hogy mennyi zsírt eszel, nem befolyásolja azt, hogy mennyi szénhidrátot és gyorsabb út a zsírvesztéshez égetsz el, ugyanakkor az, hogy mennyi zsírt égetsz el, attól függ, hogy mennyi szénhidrátot fogyasztasz.

Mindezek alapján talán már kezd derengeni a megoldás, de azért konkretizáljunk! Hogyan fogyj le? Megoldás lehet a korábban említett ketogén diéta, hiszen ebben az esetben zsírt használ a szervezet energiaként.

  • Fogyni fogok egy hónap alatt
  • Felvétel Clean Egész testes húzások húzódzkodás variációk, invertált evezés Válaszd a nagy, összetett gyakorlatokat, még ha nem is fűlik hozzá elsőre a fogad, és a várt hatás nem marad el!

Ilyenkor inzulin hiányában a zsír nem kerül be a zsírszövetekbe, hanem kering a vérben. Csak sajnos a többlet felhalmozódik az izmokban és belső szerveken, ami viszont inzulinrezisztenciát okoz. Ez egy messzire vezető téma, így itt nem vágunk bele. Ezért aztán nincs igazán értelme, hogy pótoljuk a zsírokat a táplálkozással - legfeljebb akkor, ha már teljesen eltűntek a zsírszöveteink, ami ritkán fordul elő - hiszen a szervezet egyébként is ellátja magát a rendelkezésre álló zsírokból, ami bőségesen rendelkezésére áll mindenkinek a zsírraktáraiban.

A citromlé-diéta népszerűsítésére azonban számos tanulmány készült. Az egyik a Journal of the American College of Nutrition folyóiratból származik, amely megállapította, hogy a Lemon Peels pektin akár négy órán keresztül is képes csökkenteni az éhségérzetet. A pektin más gyümölcsökben is megtalálható, például az almában. Hívj őrültnek, de a bio almát enni sokkal étvágygerjesztőbb, mint egy citromhéjat rágcsálni.

Jobb megoldás - ha a korábban elmondottakból levonjuk a következtetést - a koplalás, amit mostanában fastingnek hívunk. Mert a lipolízisnek akkor van értelme, ha több zsírt égetsz, mint amennyit beviszel. Ilyenkor ugyanis a szabad zsírsavak energiaként felhasználásra kerülnek és nem rakódnak vissza a szervekre.

  1. Mindenki szeretne több zsírt égetni fogyás, alakformálás, egészségmegőrzés, jólét vagy sport céljából.
  2. A koffein éget a zsírt
  3. Hogyan égessünk még több zsírt? - 1. rész - Wellness - Élet + Mód
  4. Mi az, ami még a ketogén diétánál is hatékonyabban égeti le rólad a zsírt?
  5. Égessen zsírt testedzéssel! - EgészségKalauz
  6. Felütötte lefogy

Koplalás során gyakorlatilag magas zsírbevitelű, ketogén étrenden vagy, csak épp a hasadról származik a zsír, ami életben tart. A gyors zsírégetéshez tehát nem csak az inzulint szénhidrátok, fehérjék kell kiiktatni, hanem a zsírbevitelt is. Koplalás esetén is a test hatékonyabban éget zsírt a lipolízis, ráadásul egy idő után ugyanúgy ketózisba kerül a szervezet, mint ketogén diétánál.

a test hatékonyabban éget zsírt 20 rep guggolás rutin zsírvesztés

A tested az utolsó étkezés után órával már átléphet a zsírégetési szakaszba ez még messze nem ketózis persze, az napok kérdése, de nincs is rá szükség.

Emellett érdemes bevetni a testedzést is, hiszen ezáltal tudod megőrizni az izmok méretét és erejét, ami fontos tényező az energiafelhasználás és az anyagcsere szempontjából. Az egy érdekes kérdés, hogy milyen hosszú szakaszokban koplalj. Az intermittent fasting elméletek 12 órától napig tartó koplalást szoktak általában javasolni, de hogy mennyit és milyen ütemezéssel az leginkább csak marketing szempontból fontos.

Blog: Hatékony étkezés

Ha mindössze zsírégetés a cél, akkor lehet, hogy egy 12 órás koplalási szakasz elegendő, az autofágia beindulásához viszont nem biztos, de ez megint egy messzire vezető téma, bár érdekes, mert sokat javíthat az immunrendszer működésén.

Egy 24 órás koplalás lehet tehát hatékony, ugyanakkor azt tudni kell, hogy az éhezés stresszt jelent a szervezetnek. És minél hosszabb az éhezéssel töltött időszak, annál nagyobb a stressz, amit pedig nem lehet félvállról venni.

A 24 óránál hosszabb koplalások akár több problémát is okozhatnak, mint amennyi hasznot remélhetünk tőlük.

Égessen zsírt testedzéssel!

Ugyanez a gond a ketogén diétával is. Ha valaki huzamosabb ideje ketózik, akkor célszerű lenne elfáradni az orvoshoz és nézetni egy vérképet, mert nem biztos, hogy minden a legnagyobb rendben van. De nem is mindenkinek javasolt a koplalás, gondolunk itt például a test hatékonyabban éget zsírt pajzsmirigybetegekre. Ugyanakkor egy egészséges ember normális körülmények között is néha kihagy egy-két étkezést.

Hogyan éget zsírt az üzemanyagért, Hasonló témájú cikkeink

Így bár nem mondjuk azt, hogy felesleges az óvatosság és ne kérdezze meg először orvosát és gyógyszerészétde azért azt sem állítanánk, hogy egyből az életével játszik az, aki nem eszik szigorúan reggeli-ebéd-vacsora vagy egy még sűrűbb kövér karok fogynak szerint. Mindenesetre erről mindenki maga dönt, nem mi. Egy ilyen 24 órás koplalás hetente egyszer vagy kétszer megismételhető, úgy, hogy egyrészt utána nem esszük halálra magunkat kompenzálásképpen, másrészt pedig amikor nem koplalunk - mivel vélhetően nem szeretnénk ismét felépíteni a zsírraktárakat - érdemes visszatérni a normál, alacsony zsírtartalmú étrendhez.

És itt tényleg alacsony zsírtartalmú étrendről legyen szó, normális táplálékból, nem pedig ételnek látszó, mesterséges dolgokból. Tehát ahogy Michael Pollan mondja Eat food, not too much, mostly plant.