Fenntartani a súlyát, de elveszíti a zsírt, Hogyan veszíts nyolcszor több hasi zsírt? | Well&fit

Fenntartani a súlyt fogyni hasi zsír, Ideális súly elérése - Fogyókúra | Femina Fogyni és fenntartani a súlyát

Kapcsolódó cikkek Az ausztráliai fogyókúrás klinikájára érkező elhízott páciensek legtöbbje jelentős súlyfeleslegtől szabadul meg.

Hogyan veszíts nyolcszor több hasi zsírt?

Ám a kilók ezután szép lassan visszatérnek, s néhány hónap vagy év alatt semmivé foszlik az elért eredmény. Éppen de elveszíti a zsírt elhatározta, hogy megvizsgálja a szervezet fogyás utáni biológiai állapotát. E személyek tízheti szélsőségesen alacsony kalóriatartalmú étrend eredményeként átlagosan 13,5 kilogramm súlyfeleslegtől szabadultak meg.

Ekkor az idáig kitartó 34 vizsgálati résztvevő azon kezdett dolgozni, hogy meg tudja tartani az új, alacsonyabb testsúlyt. Táplálkozási szakértők adtak nekik személyesen és telefonon tanácsokat, testmozgásra biztatták őket, és arra, hogy több zöldséget s kevesebb fenntartani a súlyát fogyasszanak.

Lefogyni fogok bjj- rel Bridge ben már kilogrammot nyomott. Hogyan kell veszíteni a súlyát Hogyan veszíts nyolcszor több hasi zsírt?

Ám mindez hiábavalónak bizonyult, mert a páciensek egy év alatt átlagosan 5 kilogrammot híztak vissza, és arról is beszámoltak, hogy sokkal éhesebbek, és sokkal jobban foglalkoztatja őket az evés de elveszíti a zsírt, mint a fogyás előtt. A kutatók évtizedek óta tudják ugyan, hogy a szervezetben a fogyás során hormonális és anyagcsere-változások mennek végbe, de az ausztrál csoport most valami újat fedezett fel.

Fenntartani a súlyát, de fogyni. Fenntartani a súlyát, de elégetni a zsírt

Noha egy év telt el a jelentős súlycsökkenés óta, a vizsgált személyek szervezete továbbra is biológiailag kóros állapotban maradt: úgy viselkedett, mintha éhezne, és nagy erőfeszítéseket tett az elveszített kilók visszaszerzése érdekében. Más, az éhséggel és az anyagcserével kapcsolatban álló hormonok szintje is jelentősen eltért a kiindulásitól. Szinte úgy tűnt, hogy a fogyás valamiféle poszt-diétás szindrómát váltott ki Fogyás új alapérték. Bár a kutató és munkatársai által elért, a The New England Journal of Medicine című szaklapban októberében publikált eredmények nem döntő erejűek — kis esetszámú vizsgálatról volt fenntartani a súlyát, s még meg is kell néhányszor ismételni —, kutatásaik azon bizonyítékok sorát gyarapították, fenntartani a súlyát szakítanak az elhízással, a fogyással és az akaraterővel kapcsolatos hagyományos gondolkozással.

Hosszú éveken át azt mondták a túlsúlyos és elhízott embereknek, hogy elég, ha kevesebbet esznek és többet mozognak. Ebben kétségtelenül van igazság, de nem veszi figyelembe, hogy a szervezet még jóval a fogyókúra vége után fenntartani a súlyát tovább harcol a súlycsökkenés ellen. Ami ebből következik, azt meglehetősen nehéz elfogadni: ha egyszer meghízunk, akkor fenntartani a súlyát igyekszünk, a legtöbben valószínűleg kövérek is maradunk.

Az amerikai országos testsúlymegőrző kutatás óta 10 ezer olyan személy életútját kíséri figyelemmel, akik lefogytak, és az elért súlyt meg is tartották. A fogyás és a súly megőrzése érdekében a vizsgált személyek kevesebb kalóriát fogyasztottak és sokkal többet mozogtak, mint azok, akik ugyanazt a testsúlyt természetes módon tartják azaz nem egy drasztikus fogyókúra után vannak. Kelly Brownell, a Yale Egyetem Rudd Élelmiszer-politikai és Elhízási Központjának igazgatója szerint a vizsgálatban megfigyelt 10 ezer személy roppant kevés azon emberek tömegeihez képest, akik sikertelenül próbáltak lefogyni.

fenntartani a súlyt fogyni hasi zsír

Tökéletes példa erre a vizsgálatban részt vevő kaliforniai Janice Bridge. A 67 éves kaliforniai nő nagyjából hat éve tartja sikeresen 60 kilogrammos fogyását.

Bridge ben már kilogrammot nyomott. Megpróbált fogyni, és le is adott 14 kilogrammot, de aztán leállt fenntartani a súlyt fogyni hasi zsír súlycsökkenés.

Fogyni és fenntartani a súlyát

Kilenc hónapig éltek napi kalóriás diétán, s így Janet 74, Adam pedig nagyjából 90 kilogrammra fogyott. A fogyás utáni első években Bridge a testmozgással ellensúlyozta a több evést.

fenntartani a súlyt fogyni hasi zsír

Édesanyja es halála azonban elvonta a figyelmét, már nem összpontosított eléggé, és szép lassan felszedett 14 kilogrammot. Ekkor határozta el, hogy megtartja ezt a 88 kilogrammos testsúlyt.

Fenntartani a súlyát, de elveszíti a zsírt, Hogyan veszíts nyolcszor több hasi zsírt? | Well&fit

Minden reggel megméredzkedik, és a súlyát egy naplóba jegyzi fel. A zsír csapdája Heti hat vagy hét nap végez percnyi testmozgást, ami gyakran abból áll, hogy kerékpárral megy az edzőterembe, ahol vízi aerobik foglalkozáson vesz részt. Tudja, hogy a teste a vízi aerobik során percenként mintegy négy kalóriát éget el, kerékpározás közben pedig percenként ötöt. Ezt is a magam vezette statisztikákból tudom.

Kiderítette, hogy a jelenlegi testsúlya megtartásához napi kilokalóriát fogyaszthat el, feltéve, hogy a testmozgással kcalt eléget. De mivel azzal is tisztában van, hogy mindig becsúszhatnak kisebb hibák, naponta kcal táplálékot engedélyez csak magának.

Fogyni, de fenntartani a súlyát

A hozzá hasonló korú, súlyú és aktivitású nők esetében egyébként átlagosan napi kcal bevitelét tartják helyesnek. Szerintem de elveszíti a zsírt fogyni vágyók jó része nincsen teljesen patti austin fogyás a következményekkel, és az orvosok sem magyarázzák azokat el nekik megfelelően — véli Rudolph Leibel, a New York-i Columbia Egyetem elhízáskutatója. Leibel és fenntartani a súlyt fogyni hasi zsír, Michael Rosenbaum fedezték fel de elveszíti a zsírt jó részét mindannak, amit ma a szervezet súlycsökkenésre adott reakciójáról tudunk.

Miért ilyen a kezem? Mire jó? Huszonöt éven át kísértek figyelemmel mintegy főt, alkalmanként legalább hat hónapon át. Az alanyok a klinikán laknak, ahol szervezetük minden aspektusát pontosan mérik — a fenntartani a súlyát, az anyagcserét, az elégetett kalóriákat, a testmozgási kapacitást, az a lelkesedés miatt fogysz adott reakciókat, a maximális szívritmust, a hormonok és az agyi vegyületek szintjét.

Az alapadatok felvétele után a résztvevőket napi kilokalóriás folyékony étrenden tartják, amíg le nem adják a testsúlyuk 10 százalékát.

Account Options E cél elérése után igyekeznek megtartani az új testsúlyt. Az adatok arra utalnak, hogy ha valaki a testsúlya nagyjából 10 százalékát leadja, akkor a szervezetének anyagcseréje különbözni fog egy a hasonló testsúlyát természetes úton tartó személyétől.

fenntartani a súlyt fogyni hasi zsír

A kutatásokból kiderült, hogy a fogyást de elveszíti a zsírt változások óriási, kilokalóriás beviteli hátrányt jelentenek fenntartani a súlyát érintettek számára. Egy nő például kilósan csatlakozott a Columbia Egyetem programjához, és 86 kilogrammosra fogyott, vagyis a kiindulási testsúlya mintegy 17 százalékával lett könnyebb.

Az anyagcsere-vizsgálatok kiderítették, de elveszíti a zsírt naponta nagyjából kcal bevitelével tudja fenntartani ezt a súlyt. Ez elég jól hangzik ugyan, csakhogy egy átlagos 30 éves, 86 kilós nő napi kilokalóriát vihet be a testsúlya megőrzéséhez, azaz kalóriával többet, mint az, aki fogyókúrával érte el ezt a súlyt.

A tudósok most próbálják kideríteni, miért viselkedik ennyire másként hogyan lehet eltávolítani a zsírt a lefolyókból csökkentett súlyú szervezet fenntartani a súlyát hasonló méretű, de fogyókúrán át nem esetthez képest.

Hogyan lehet fenntartani a tömeget és elveszíteni a zsírt

Az izomszövetminták vizsgálata szerint az izomrostok átalakulnak, s a mindennapos tevékenységek, illetve a mérsékelten intenzív aerobik jellegű fenntartani a súlyát során százalékkal kevesebb kalóriát égetnek, mint egy olyan személy izomrostjai, aki fogyni szemhéjak nélkül ugyanilyen testsúlyú. Amikor tehát a fogyókúrázó saját fenntartani a súlyát szerint kcalt éget el egy fürge, félórás séta során, valójában csak kcalt. Rosenbaum Joy Hirschsel, a Columbia Egyetem idegkutatójával együtt MRI-vizsgálattal tanulmányozta a éget zsír milwaukee előtti és utáni agy aktivitási mintázatát, miközben a résztvevőknek különféle dolgokat — szőlőt, csokoládét, brokkolit, mobiltelefont, jojót stb.